استان هرمزگان به عنوان يکي از استانهاي جنوبي کشور به دليل برخورداري از 14 جزيره با ظرفيتهاي مختلف و مزاياي تجاري و گردشگري متنوع در فصل زمستان و نوروز پذيراي ميليونها گردشگر از سراسر کشور است و حوزه حمل و نقل يکي از مهمترين بخشهاي مرتبط با گردشگري در اين استان به شمار ميرود.
افزايش تعداد مسافران ورودي به استان هرمزگان در ايام نوروز به ويژه نوروز90 که بيش از 5 ميليون گردشگر بود موجب شد که خدماترساني هرچه بيشتر در حوزههاي مختلف گردشگري به ويژه حمل و نقل در اين استان مورد توجه مسوولان قرار گيرد، به طوري که هماکنون خطوط حمل و نقلي اين استان در حوزههاي ريلي، زميني، هوايي و دريايي فعال است.
از آنجا که بخش عمدهاي از گردشگران به ويژه در ايام نوروز از طريق ناوگان عمومي و اتوبوسراني وارد اين استان ميشوند از اين رو در سالهاي اخير با تسهيلات اعطايي و اجراي طرحها و برنامههاي مورد نظر و با هدف ارتقاي کيفي سفرها و رضايت بيشتر مسافران عمر ناوگان اتوبوسراني اين استان در حد قابل توجهي کاهش داده شد.
همچنين به گفته «صادق صابري» رئيس اداره مسافر اداره کل حمل و نقل و پايانههاي استان هرمزگان به منظور تسهيل در امر تهيه بليت براي مردم و جلوگيري از ازدحام در پايانههاي مسافري پيشفروش بليتهاي نوروزي از 23 اسفندماه آغاز شد و تا پايان اسفندماه ادامه دارد و متقاضيان ميتوانند از طريق پايگاه اينترنتي پايانههاي استان نسبت به تهيه بليت اقدام کنند.
115/
انتهای پیام/